Prima pagină » LOCALE » Primăria Piatra-Neamț, încă un pas spre digitalizare

Primăria Piatra-Neamț, încă un pas spre digitalizare

COMUNICAT DE PRESĂ – 05.05.2022

Primăria Municipiului Piatra-Neamț continuă procesul de digitalizare în scopul reducerii birocrației și îmbunătățirii serviciilor oferite cetățenilor. În câteva săptămâni vom lansa noul site al instituției cu servicii digitalizate în urma implementării primului din cele două proiecte pentru care am obținut finanțare prin Programul Operațional Capacitate Administrativă. În luna iunie vor fi active 33 de servicii on-line, între care emiterea și prelungirea certificatelor de urbanism, depuneri cereri, solicitări autorizații, certificat de nomenclatură stradală etc.

Ieri a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației prin digitalizare în municipiul Piatra-Neamț”. Proiectul va beneficia de finanțare europeană prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, valoarea totală a contractului fiind de 3.400.000 lei. Pe termen lung proiectul va duce la îmbunătățirea actului administrativ și a comunicării cu cetățenii.

 

Ce se va realiza prin proiect:

  • mai multe servicii oferite de primărie vor putea fi accesate de cetățeni on-line
  • se va introduce funcționarul electronic, un sistem de comunicare cu cetățenii existent în cele mai dezvoltate orașe ale lumii, dar în puține din România
  • se va integra semnătura electronică în programul financiar contabil din instituție
  • se vor implementa o aplicație de Urbanism și o aplicație de urmărire și raportare extinsă pentru noile servicii online.
  • se va introduce un sistem de management al performanței și calității.

 

La finalul implementării proiectului:

– vor fi simplificate procedurile administrative

– va scădea timpul de răspuns la solicitările cetățenilor

– va crește productivitatea personalului primăriei.

 

 

„O administrație eficientă pune tehnologia în slujba oamenilor. Ne confruntăm încă la nivelul administrației publice cu o birocrație care consumă timp, bani și energie, de aceea facem toate eforturile pentru a digitaliza activitatea în Primăria Piatra-Neamț și pentru a îmbunătăți relația cu cetățenii și serviciile pe care le oferim acestora. Acest nou proiect pentru care am obținut finanțare va contribui semnificativ la îndeplinirea acestor obiective” a declarat primarul Andrei Carabelea.

 

Prin proiect se va achiziționa suportul tehnic necesar pentru extinderea sistemului informatic de servicii electronice și se va asigura instruirea personalului pentru utilizarea lui, peste jumătate din totalul angajaților Primăriei Piatra-Neamț urmând să beneficieze de formare.

 

Se continuă astfel activitățile proiectului “Dezvoltarea capacității de planificare strategică și implementare a unui sistem informatic integrat în municipiul Piatra-Neamț”, completat cu tehnologia GIS privind gestionarea bazelor de date noi și accesul la bazele de date vechi.

Vom continua procesul de digitalizare cu implementarea unei aplicații pentru gestionarea parcărilor la Piatra-Neamț.

Toate aceste demersuri vor însemna mai puține drumuri la primărie pentru pietreni, dar cei care doresc vor putea veni în continuare la sediul instituției  unde vor beneficia de servicii la standarde ridicate.